Isnin, 3 Mac 2014

Khasiat & kebaikan Soy Protein Isolate Powder ( ESP )..


Assalammualaikum & Salam Sejahtera..

   Apa khabar semua..Semoga sihat hendaknya... In sha allah.. Kali ni sya nak kongsi tentang ESP Shaklee.. ESP dah jadi rutin pagi sya sejak sya kenal ESP ni.. Setiap pagi sebelum pergi kerja, sya mesti minum  ESP sama ada bancuh kosong camtu jer atau campur dengan horlick xpun kalu nak lagi bes sya campur ngan susu dutch lady ( any perisa yang ada dlm peti sejukla ).. Pada mula tu tak rasa apa.. Tapi beberapa pas tu sya perasan,  walaupun busy sampai kul 12 tengah hari, tak rasa lapar... So sekarang sarapan pagi sya mesti ngan ESP Shaklee.. Sya suggestkan siapa yang pergi kelas/kuliah/kerja awal2 pagi tak sempat makan, elok sangat2 minum ESP. Boleh elakkan perut korang berbunyik pelik... ESP ni boleh mengenyangkan kita tau, so time belajar/kerja rasa selesa jer selain kekal bertenaga lama. 
So jom kita kenal esp... :-)...

Yang bestnyer bulan ni ada promotion tuk ESP tau korang...beli 6 ----->>> free 1..

So Jom ita berkenalan dengan ESP ni... Boleh jatuh cinta la...
850gram.
WM:rm 150.00. EM: RM 155.00


Apa itu Energizing Soy Protein atau ESP???

ESP adalah minuman soya yang membekalkan protien. Protien adalah makanan yang penting untuk tubuh kita.Tubuh badan kita terdiri daripada protien seperti tulang, kulit, rambut, otot, plasma, organ, antibodi, enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel. Manakala sel-sel dalam tubuh badan kita bergantung kepada protien untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru dan menggantikan tisu-tisu badan yang lama dan tua atau yang telah rosak. 

Ramuannya terdiri daripada, Kacang soya yang tidak diubahsuai secara genetik (non-GMO) dan diproses di bawah suhu rendah. Satu tin ESP (1kg) dihasilkan dari 30 kilogram kacang soya. Mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti horlick,ovaltine, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

ESP tiada perasa tiruan, pengawet dan pewarna.

Ketahui Kebaikan dan kelebihan ESP yang memang memikat semua... 
  • ESP menjadikan kulit muka cantik, halus, gebu dan berseri ( yang dah kawin abg mesti suka, sampai nak rimas asyik dicium jekan ;-) 
  • Terbaik untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut, kuku dan otot..
  • Membantu pembentukkan sel-sel baru.
  • Terbaik untuk individu yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan dan yang sedang pulih dari sakit.
  • Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum.
  • Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak. Justeru, anda boleh kongsi dengan anak yang berusia  1 tahun ke atas & keluarga.
  • ESP juga membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam ( ramai yang dalam pantang amik esp ni tau...susu badan byk..susu ibukan baik tuk baby )
  • Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan. ( boleh kurus cam ni, makan lak dgn set kurus Shaklee.. nak tau tunggu entry akan dtg.. xsabar?? pm je sya )
  • ESP memberi tenaga berpanjangan, badan semakin sihat dan kurang letih. ( sya dah rasa mmg best tau )
  • Memperbaiki memori , menguatkan ingatan.. sebab tu sesuai tuk pelajar..selain bg tenaga.
  • Mencegah osteoporosis & pelbagai lagi
Sya mencadangkan  ESP ni di campurkan dgn list di bawah ni :-

1)    ESP + Air Suam
2)    ESP + Fresh Milk (susu kotak/tepung)
3)    ESP + Coklat koko + Oat
4)    ESP + Twister Oren
5)    ESP + Fresh Milk + kurma (kurma tu rendamkan dulu dan boleh potong saja kecil2 mahupun blend)
6)    ESP + Ribena
7)    ESP + Nesvita 3 in 1
8)    ESP + Susu Anmum (bagi pregnant Mom)
9)    ESP + campuran buah-buahan dan blend
10)  ESP + Horlicks
11)  ESP + Nestle Bliss
12)  ESP + Meashake/Performance Drink/Cinch Shake

Favourite campuran sya susu dutch lady...& campuran dengan Horlicks... sbb sya mmg pengemar susu.. hehehe...

**Nak bagitau korang ni, kalu nak bancuh ESP ni gunakan tumbler atau shaker atau botol tupperware untuk menggoncang/SHAKE bancuhan ESP untuk lebih mudah larut. kalau x nanti dia berketul2 , nanti tak larut kalu guna sudu.. 
**Pastu jangan ambil lebih dari 3 sudu sehari kerana ini akan membebankan ginjal .. Jangan bancuh dengan air panas, teh, kopi, nescafe atau yang berkafein..



Jom hubungi sya sekarang...

ID : 1113210
Nama : Shahrina
No : 012-6647142 (Wassup/Wechat/call)
Fb   : www.facebook.com/ShahRiena
        : www.facebook.com/nurul.shazriena 
Emeil : syakira1209@gmail.com








1 ulasan:

  1. Thanks for the wonderful informations regarding ,Thca isolate powder,we have great content that my interest you and your audience and help with better ranking , read more,

    BalasPadam

Selain itu...

href="http://syakira84.blogspot.com/search/label/info">