Isnin, 5 September 2016

SaHaBaT


Assalamualaikum..

Sahabat...Apa khabar kamu sahabat?Ingatkah kamu pada sahabatmu ini?Masihkah kau mengangap aku sahabatmu?

Sahabat.. kita kenal semasa kita sedang belajar tentang hidup.Semasa kita sedang masih kanak2..kita pernah terpisah kerana tuntutan masa depan kita..

Sahabat ketika itu, kita xpernah fikir apa2 masalah.. hidup kita hanya tahu belajar dan bermain sahaja.. Kita Mencipta kenangan indah kita sendiri sebelum kita kenal dunia sebenar..hari2 kita gembira dgn tawa gelak kita...Bergurau, bermain, gelak, bergaduh, menangis,mengejek,bergaduh,berkawan dan mcm2 lagi...(aku tersenyum sendiri mengingatinya)..semua indah, semuanya manis...(walaupun masa itu kawan2 kata aku ni garang..hahaha)

HAri berganti hari, masa terus bergerak... Dan kita membesar.. kita mula mengorak langkah seterusnya. Sahabat.. Tibalah masa Alam persekolahan menengah. Kita meningkat remaja. DAn ketika ini ada antara sahabat kita berpindah sekolah asrama.TApi aku hanya di sekolah menengah biasa...
Sahabat, saat ini kita mula berkejar2 dalam bidang akademik.Mencari sesuatu untuk masa depan..Adakah kita semakin matang? Walaupun saat inila rasa kita semua makin jauh walau hati meronta2 merindui sesama kita..KAu AKu Kita tetap sahabat. Alhamdullillah kita sama2 mencari dan belajar untuk kelangsungan hidup di masa depan demi harapan keluarga tersayang.. Ketika inilah kekuatan kita teruji. Dalam mencari masa depan kita mencipta kenangan terindah kita supaya tidak terlepas zaman remaja alam menengah begitu sahaja..

SPM berlalu setelah berhempas pulas belajar untuk keputusan yang cemerlang..Keputusan yang diperoleh tidak boleh ditoleh lagi.. kehidupan perlu diteruskan.. Sahabat, ketika itu ada yang menangis dan ada yang bergembira..KAu AKu Kita tetap bersyukur. Kita sama2 mengisi borang untuk kemasukan ke ITPA & ITPS.. Dan sekali lagi perpisahan demi masa depan..(AKu menangis)..WAlau apa pun kita tetap sahabat..KAu Aku KIta tetap ada bersama . Jarak tidak memisahkan persahabatan kita. Hubungan tetap setia erat terjalin .
Kau Aku Kita mencipta kenangan baru bersama sahabat2 baru..Menjadikan indahnya hidup kita, bertambahnya sahabat kita. Zaman sebagai student ,menjadikan kita lebih sibuk. Setiap kali ada je hari cuti, kita cuba untuk tidak mensia2kan nya dengan berjumpa..dan kenangan lalu itulah yang menjadikan indahnya hari2 kita.

Sahabat akhirnya kita ke alam Dewasa. Menempuh hidup dengan aturan kita sendiri. Alam pekerjaan..Ya allah cepatnya masa berlalu..TApi indahnya...SEBAB, Kau Aku Kita kembali bersama..Lebih erat..TAmbah erat..Sentiasa bersama  ketika susah senang tawa dan TAngis..so Amazing frendship kita...
Latar belakang yang berbeza tidak menjadi halangan kita bersahabat. Dan perbezaan bidang pekerjaan juga tidak sesekali menjadikan kita rasa berjauhan.. Kini segalanya terjawap siapa sahabat kita. Walau jauh tapi dekat dihati.. Dan aku yakin sahabat, dalam doa KAu Aku Kita, pasti terselit doa semoga Kau Aku Kita ditetapkan Iman,diberi kesihatan baik dan persahabatan kita kekal dunia akhirat.
Kini Kau Aku Kita mempunyai Tanggungjawab sendiri terhadap  Family, anak dan kerja. tapi yang best korang tetap ada.. JUmpa sekali sekala.. Ia menjadikan saat manis yang tidak boleh dilupakan dan tiap kali nak jumpa , rasa tak sabar...hahaha...lupa segala masalah dan tekanan.. TERIMA KASIH SAHABAT...Korang memang best!!!

Sekian Dari sahabat Korang.
Aku Kau Kita....
Dulu kini dan selamanya bersahabat..

(akan bersambung kisah sahabat ini nantikan)













Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Selain itu...

href="http://syakira84.blogspot.com/search/label/info">